تعریف حسابداری:
فرآیند تشخیص ،اندازه گیزی وگزارش اطلاعات اقتصادی که برای استفاده کنندگان اطلاعات مزبور ،امکان قضاوت وتصمیم گیری آگاهانه را فراهم می سازد.
اهمیت و نقش حسابداری:
با شفاقیت بخشیدن به فضای اقتصادی ومالی هرکشور عاملی تعیین کننده در موفقیت سیاستهای تعیین عدالتهای اجتماعی می باشد.
فرآیند حسابداری به ترتیب دارای چهار مرحله می باشد:
۱-ثبت فعالیتهای مالی
۲-طبقه بندی اقلام ثبت شده
۳-خلاصه کردن اقلام در قالب اعداد قابل سنجش
۴-تفسیر نتایج حاصله از بررسی اقلام خلاصه شده
خط مشی مدیریت منابع نقدی و تنخواه:
جهت اعمال مدیریت صحیح بر منابع و مصارف اعمال گردیده واستفاده از منابع به گونه ای که اهداف مورد نظر با حد اکثرکارایی و اثر بخشی تامین گردد خط مشی مدیریت منابع نقدی وتنخواه تدوین شده است۰
شرح خدمات ارائه شده توسط واحد:
۱-کنترل تصفیه مانده حسلب تنخواه گردان
۲-کنترل مانده وجوه مصرف نشده نزد واحد های تابعه
۳-کنترل مانده حساب خرید کالا و خدمات
۴-احتساب ذخیره لازم برای علی الحساب های پرداخت شده و تصفیه نشده
۵-کنترل مانده حساب کنترل نسخ دریافت شده ارسال نشده
۶-ثبت اطلاعات در سامانه جامع اطلاعات درآمد اختصاصی
۷-کنترل مانده حسابهای بانکی غیر قابل برداشت
۸-تهیه ، تنظیم و پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان
۹-رسیدگی اسناد حسابداری قبل از خرج
۱۰-تهیه و تنظیم و پرداخت کلیه مطالبات پرسنلی ،شامل: ماموریت ،حق مسکن، محرومیت از مطب ،کمک هزینه ورزشی،کمک هزینه مهد کودک ،مقیمی ،آنکالی،کلینیک ویژه پزشکان و حقوق و مزایای آن.
۱۱-تهیه و تنظیم و نظارت مستمر بر کلیه قراردادها درآمد زا و هزینه آور بیمارستان و ثبت در نرم افزار کامپیوتری بطوری که زمان شروع و اتمام قراردادمشخص باشد و به کلیه مفاد قرارداد عمل گردد.
۱۲-ثبت و نظارت و پیگیری مستمر بر وصول مطالبات از موسسات طرف قرارداد وکلیه درآمد های نقدی
۱۳-ثبت کلیه اطلاعات در سامانه سجاد و نر م افزار نظام نوین مالی و تهیه گزارش های مالی به صورت دوره ای جهت ارائه به معاونت درمان دانشگاه و تجزیه و تحلیل کلیه اطلاعات
۱۴-تامین مالی و اعمال مدیریت بر وجوه نقد و سایر دارائیهای پولی ،کنترل فعالیتهای مالی ونگهداری سوابق ومدارک مالی
۱۵-کنترل قراردادهای شرکت با واحد های مختلف و اشخاص یا شرکتهای ثالث در هر مرحله از پرداخت و تائید پیشرفت کار آنها
۱۶-ارتبـاط و همکاری با واحدهای تابعه امورمالی وطرف حسابهای شرکت
۱۷-ارائه گزارشات مالی مورد نیاز به مسئولین مافوق
۱۸-کنترل مدارک و مستندات ضمیمه اسناد از نظر کفایت مدارک وصحت محاسبات ، جمع تعدادی و ریالی فاکتورها
۱۹-نظارت و کنترل بر اجرای صحیح امورمحوله در چارچوب شرح وظایف تعیین شده جهت کارکنان واحد حسابداری
۲۰-تهیه و تنظیم صورتهای مغـایرت مربوط به حسابهای فی مابین با سایر شرکتها یا پیمانکاران ومشتریان و سایر افراد طرف حساب با شرکت و اقـدام جهت رفع مغایرت آنها و ارائه گزارش مربوطه به مدیرمالی
تجهیزات سرمایه ای و مصرفی کارگاه حسابداری
استاندارد تجهیزات کارگاهی امور مالی
- لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.