شرح وظایف کارشناسان دفاتر توسعه آموزش در دانشکده ها و بیمارستانها
ماده ۱ : وظایف کلی و ارتباطات سازمانی
1- طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز برای تحقق شرح وظایف و پیشهاد تعداد و مشخصات اعضای هیات علمی همکار و کارشناسان تمام وقت به معاون آموزشی دانشکده/ بیمارستان
۲- تعریف و راه اندازی واحدهای عملیاتی مرتبط با شرح وظایف (مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو، ارزشیابی و سایر)
3- تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن برای تصویب در شورای آموزشی دانشکده/ بیمارستان به صورت سالانه
4- تدوین شیوه نامه ،تعامل همکاری و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهای بالینی دانشکده / بیمارستان در صورت وجود
5- شرکت مسوول دفتر در جلسات شورای آموزشی دانشکده/ بیمارستان با حق رأی به عنوان عضو دائم
۶- شرکت مسوول دفتر در جلسات شورای پژوهشی دانشکده/ بیمارستان (به صورت ترجیحی)
7- ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده/ بیمارستان به صورت دورهای
8- ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به صورت دوره ای
9- اجرای اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شورای دانشکده و عدم تداخل با شرح وظایف مصوب
ماده ۲ :وظایف اختصاصی در حیطه برنامه ریزی درسی
1- همکاری با مرکز مطالعات در طراحی نظام مدیریت برنامههای درسی برای برنامه های در حال اجرا
2- تدوین شیوه نامه های مدیریت برنامه ریزی درسی[1] و پایش و نظارت بر اجرا
3- همکاری برای ارتقای کیفیت آموزش های ارائه شده در کلیه عرصه های آموزش[2]
4- ارائه مشاوره و مشارکت در تدوین و بازنگری برنامه های درسی
۵- نظارت بر به کارگیری شیوه نامه های استفاده از روش های یادگیری فعال در عرصه های آموزشی مرتبط
ماده3 . وظایف اختصاصی در حیطه توانمند سازی:
1- همکاری با مرکز مطالعات برای طراحی شیوه نامه اجرای برنامه توانمندسازی آموزشی شامل نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره برای رده های مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
2- همکاری با مرکز مطالعات برای اجرای برنامه های توانمندسازی آموزشی برای رده های مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
3- ارائه مشاوره های آموزشی به اعضای هیات علمی
۴- انتشار رسانه های مرتبط با آموزش پزشکی
ماده ۴ . وظایف اختصاصی در حیطه سنجش و ارزیابی دانشجو :
1- تدوین و اجرای شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
۲- مشاوره و مشارکت در طراحی ابزارهای ارزشیابی نوین مانند پورتفولیو و لاگ بوک
3-همکاری با مرکز مطالعات در نظارت و ارائه بازخورد بر پیاده سازی شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
ماده ۵ . وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی استاد :
1- اجرای نظام جامع ارزشیابی استاد
۲- نظارت و پیگیری تاثیر اجرای ارزشیابی استاد بر ارتقای عملکرد آموزشی
ماده ۶ . وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی برنامه :
۱- همکاری در طراحی نظام جامع ارزشیابی برنامه های آموزشی
۲- ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی برنامه های آموزشی چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای آن
3- همکاری و مشاوره در اجرای اعتبار بخشی (برنامه ای، موسسه ای و بیمارستانی)
ماده ۷ . وظایف اختصاصی در حیطه پژوهش در آموزش دانش پژوهی و طرحهای نوآورانه آموزشی:
۱- همکاری با مرکز مطالعات در تدوین شیوه نامه برای طرحهای توسعه ای فعالیتهای نوآورانه، آموزشی، دانش پژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش
۲- همکاری با مرکز مطالعات در بسترسازی برای شرکت اعضای هیات علمی در جشنواره شهید مطهری دانشگاهی و کشوری
ماده8 . وظایف اختصاصی در حیطه آموزش های مبتنی بر جامعه و پاسخگو :
۱- همکاری در استقرار و توسعه برنامه های آموزشی مبتنی بر جامعه و پاسخگو
2- توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو
3-همکاری با مرکز مطالعات در طراحی و اجرای نظام ارزشیابی و پایش آموزش های مبتنی بر جامعه و پاسخگو
ماده ۹. وظایف اختصاصی در حیطه فعالیت های دانشجویی:
1- راه اندازی حمایت و نظارت بر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
2- همکاری و تسهیل فعالیت های دفتر استعداد درخشان
3- همکاری با مرکز مطالعات در توانمندسازی آموزشی اعضای کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده